torsdag 23 februari 2012

I mitt huvud.

Sitter här och tänker. Jag tänker på livet, på hur fort allt kan ändras, hur saker som alltid har varit bara kan sluta vara. Hur dålig jag är på att uppskatta allt det fina jag har. Hur man tar allt för givet. Jag funderar på vad jag vill göra med mitt liv. Vars jag vill vara, och vem jag vill vara, men jag kommer aldrig fram till något. Funderar på hur vissa människor kan vara så oerhört fina och öppenhjärtade trots saker dom går igenom, hur dom kan ha så mycket fint i sina hjärtan, så vackra rakt igenom. Sen funderar jag på hur vissa människor kan vara så egoistiska och bara se till sig själva och bara bry sig om sitt eget. Funderar på vilken kategori jag tillhör, kanske någonstans mittemellan? Tänker på djupa saker, tänker på ytliga saker. Tänker på pengar. Tänker på min vän som fyller 20 nästa månad och hur jag hade velat ge han hela världen. Tänker på hur musik kan förmedla känslor som jag aldrig hade kunnat sätt ord till. Hur jag vänder mig till musiken då jag vill ha hjälp. Hur några ord och toner kan lösa ett problem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar